EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
KLASY I-III
Powiedz mi, a zapomnę.
Pokaż mi, a zapamiętam.
Pozwól mi zrobić, a zrozumiem.
Konfucjusz
Zadaniem Szkoły jest łagodne wprowadzanie uczniów w świat wiedzy, dbając o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny, emocjonalny, społeczny i fizyczny. Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych dzieli się na dwa etapy edukacyjne:
– I etap edukacyjny, obejmujący klasy I–III szkoły podstawowej – edukacja wczesnoszkolna realizowana w formie kształcenia zintegrowanego;
– II etap edukacyjny, obejmujący klasy IV–VIII szkoły podstawowej.
Celem ogólnym I etapu edukacji wczesnoszkolnej – klasy I – III jest wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, etycznym, fizycznym i estetycznym. Ważne jest również, takie wychowanie, aby dziecko w miarę swoich możliwości było dobrze przygotowane do życia w zgodzie z samym sobą, ludźmi i przyrodą. Dbamy o to, aby dziecko odróżniało dobro od zła, było świadome przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz rozumiało konieczność dbania o przyrodę. Jednocześnie dążymy do ukształtowania systemu wiadomości i umiejętności potrzebnych dziecku w poznawaniu i rozumieniu świata, radzeniu sobie w codziennych, niezbędnych do kontynuowania nauki w klasach IV–VIII szkoły podstawowej.
„Elementarz odkrywców” to seria dostosowana do potrzeb współczesnych dzieci. Wspiera kreatywne myślenie, zawiera rozwiązania dające pewność dobrego przygotowania do nauki w klasie czwartej (np. uprzedmiotowienie poszczególnych edukacji), zachwyca realistycznymi ilustracjami.
Obszary edukacji wczesnoszkolnej – w ramach edukacji wczesnoszkolnej wyodrębnione są następujące obszary:
– Edukacja polonistyczna
– Język obcy nowożytny
– Edukacja muzyczna
– Edukacja plastyczna
– Edukacja społeczna
– Edukacja przyrodnicza
– Edukacja matematyczna
– Zajęcia komputerowe
– Zajęcia techniczne
– Wychowanie fizyczne
– Religia / Etyka